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2002


 

Jisa, H. & Strömqvist, S., 2002b, "Pragmatique et acquisition tardives chez l'enfant : langage oral et langage écrit", in La pragmatique : raisonnement, développement de l'enfant et pathologies, Bernicot, J., Trognon, A., Guidetti, M. & Musiol, M. (eds), Nancy, Presses Universitaires de Nancy, pp. 257-265  (Pdf)


 

Jisa, H., Reilly, J. & Verhoeven, L., Baruch, E., Rosado, E., 2002a, "Passive voice constructions in written texts: a cross-linguistic developmental study", in Written language and literacy, berman, R., Verhoeven, L. (eds), John Benjamins publishing compagny  (pdf)


 

Akinci, M.A., 2002, "Errors and repairs in French language use of Turkish-French bilingual children and teenagers", ”. 2nd University of Vigo International Symposium on Bilingualism: Bilingalism and education, from family to the school, University of Vigo - Galicia - Spain, 23 - 26 Octobre 2002


 

Akinci, M.A., 2002, "Pratiques et représentations dans une situation de contact de langues : le cas turc-français des immigrés turcs en France", Colloque international : La Méditerranée et se langues, Université Paul-Valéry Montpellier III, Montpellier, 21-23 mars 2002


 

Akinci, M.A., 2002, "The lexicon in the narratives of bilingual children of 3, 4 and 5 years: a case of forced code-switching?", 9th International Congress for the Study of Child Language, University of Wisconsin Madison, Madison USA, 16-21 juillet 2002


 

Akinci, M.A., 2002, "Transmission and changes in language practices: symbolic construction of plural identities in Normandy - France", 4th EuroConference on The End State of Language Acquisition: The Structure of Learner Language, Kolymbari, Crête, Grèce, 12-17 Octobre 2002 (poster)


 

Barkat, M., Meunier, F. (eds), 2002, "Imagerie Cérébrale et Langage. Actes des 1ère Journées d’Etudes Imagerie cérébrale et Langage."/1, Lyon, DDL, 40 p.


 

Barkat, M., Meunier, F., Magrin-Chagnolleau, I., 2002, "Intelligibility of Time-Reversed Speech in French", proc. of Workshop on Temporal Integration in the Perception of Speech, Aix-en-Provence, France, 8-10 avril 2002 (eds)


 

Bedoin, N., Honoré, S., Boyer, P., 2002, "Hierarchical organisation of semantic memory: An fMRI investigation of structural and functional attributes retrieval", 1ères Journées d'Etude "Imagerie Cérébrale et Langage", Lyon, 2002, december (poster)


 

Bedoin, N., 2002, "Relationships between temporal aspects of speech perception and dyslexia", proc. of Temporal Integration in Perception of Speech (TIPS), ISCA International Tutorial and Research Workshop, Aix en Provence, avril 2002 (eds)


 

Bedoin, N., Dissard, P., 2002, "Sonority and syllabic structure in reading: Differences between French and English readers", Current Psychology Letters: Behaviour, Brain & Cognition, 2:8, pp. 67-83


 

Berman, R., Jisa, H., 2002, "Use of middle voice for agent downgrading in Hebrew and French: Developmental and typological perspectives", SRCLD-IASCL, Madison, Wisconsin, États-Unis, 14-20 juillet 2002


 

Davis, M., Meunier, F., Marslen-Wilson, W., 2002, "Effects of syntactic class and morphological complexity in word reading: an fMRI study", proc. of 9th meeting of the Cognitive Neuroscience Society, San Francisco, CA, USA, mars (eds), 14/Suppl, 27, Journal of Cognitive Neuroscience (abstract) (poster)


 

Davis, M., Meunier, F., Marslen-Wilson, W., 2002, "Effects of syntactic class and morphological complexity in word reading: an fMRI study. ", actes de Journées Imagerie cérébrale et Langage, Lyon, France, Décembre (eds) (résumé) (poster)


 

Fabre, D., Bedoin, N., 2002, "Sensibilité à la sonorité en lecture : normo-lecteurs et dyslexiques", actes de Journées "Trouble d'Apprentissage du Langage Oral ou Ecrit", Aix-en-Provence, France, 2002, November (eds) (poster)


 

Gaskell, G., Spinelli, E., Meunier, F., 2002, "Perception of Resyllabification in French", Memory & Cognition, 30, pp. 798-810  (pdf)


 

Herbillon, V., Bedoin, N., Blusset, C., des Portes, V., Lachanat, J., Rousselles, C., 2002, "Développement cognitif et plasticité cérébrale après hémisphérectomie précoce", proc. of 7th Congrès de la Société Européenne de Neurologie Pédiatrique, Paris, France, 2002, December (eds) (abstract)


 

Hilaire, G., Regol, V., Jisa, H., 2002, "Aspects of determiner development in cochlear implanted children acquiring French", Atelier Language acquisition in very young children with a cochlear implant, Corsendonk, Belgique, 14-16 juin 2002


 

Hilaire, G., Regol, V., Jisa, H., 2002, "Développement morpho-phonologique de deux enfants en train d'acquérir le français après un implant cochléaire", actes de XXIVèmes Journées d'Etude sur la Parole, Nancy , France, 24-27 juin 2002 (eds), pp. 201-204


 

Hilaire, G., Regol, V., Jisa, H., 2002, "Etude longitudinale des productions de syllabes de remplissage chez deux enfants francophones après un implant cochléaire", 4èmes Journées Internationales du GDR " Phonologie ", Grenoble, France, 6-8 juin 2002


 

Jisa, H., Reilly, J., Verhoeven, L., Baruch, E., Rosado, E., 2002, "Cross-linguistic perspectives on the use of passive constructions in written texts", Written Language and Literacy, 5, pp. 163-181  (pdf)


 

Jisa, H., 2002, "Grammatical voice: conceptual or grammatical development?", Conférence dans le cadre du Programme International de Coopération Scientifique entre le département de Linguistique de l'Université de Hong Kong et le CNRS, Université de Hong-Kong, Chine, 2 - 10 avril 2002


 

Jisa, H., 2002, "La syntaxe de la référence", Journée d'étude "La cohésion chez l'enfant" organisée par le LEAPLE de l'Université Paris 5 et le LACO de l'Université de Poitiers, Paris, France, 25 mai 2002


 

Kern, S., 2002, "Communication pré-verbale et développement linguistique avant 2 ans", actes de Parler, lire, écrire : une approche transdisciplinaire, Les Lilas, France, 30 janvier 2002 (eds)


 

Kern, S., 2002, "Contexte et acquisition du langage : un cas de narration", French Language Studies, 12, pp. 189-209  (pdf)


 

Kern, S., Langue, J., 2002, "Développement de la compétence communicative chez le nourrisson", actes de 3ème Colloque Bilan neuropsychologique et démarches pédagogiques, Lyon, France, 13-14 juin 2002 (eds), pp. 170


 

Kern, S., 2002, "Evaluation et évolution du lexique précoce", Journée d'étude sur les instruments d'évaluation du langage et de la communication vers une harmonisation européenne, LACO, Université de Poitiers, France, 29 novembre 2002


 

Kern, S., Hilaire, G., 2002, "First words in 8-16 months French-speaking children", IX international congress for the study of children language and the symposium on research in child language disorders, Madison, Wisconsin, USA, 16-21 juillet 2002 (poster)


 

Kern, S., Duvignau, K., Gaume, B., Mas, J.M., 2002, "From the Analysis of Metaphors to a Computational Model of the Mental Lexicon", Third AELCO Conference, Valencia, Espagne, 15-17 mai 2002


 

Kern, S., 2002, "Le compte-rendu parental de MacArthur : un outil d'évaluation du développement communicatif précoce", proc. of Journée "Le lexique et ses troubles", Université de Genève, Suisse, 10 juin 2002 (eds)


 

Krifi, S., Mérigot, A., Bedoin, N., 2002, "Traitement de la ressemblance de voisement en lecture et dyslexie", actes de Journées "Trouble d'Apprentissage du Langage Oral et Ecrit", Aix-en-Provence, France, 2002, November (eds), Current Psychology Letters, 10, pp. 1-7 (poster)


 

Lamoury, I., Herbillon, V., Bedoin, N., Rousselle, C., des Portes, V., 2002, "Déficits neuropsychologiques et dominance hémisphérique dans le cadre de l'épilepsie partielle idiopathique à paroxysmes rolandiques", proc. of 7th Congrès de la Société Européenne de Neurologie Pédiatrique, Paris, France, 2002, December (eds) (abstract) (poster)


 

Lamoury, I., Herbillon, V., Bedoin, N., Rousselle, C., des Portes, V., 2002, "Déficits neuropsychologiques et dominance hémisphérique dans le cadre de l'épilepsie partielle idiopathique à paroxysmes rolandiques", actes de Congrès de la Société Française de Neurologie Pédiatrique, Paris, France, 2002, December (eds) (résumé) (poster)


 

Magrin-Chagnolleau, I., Barkat, M., Meunier, F., 2002, "Intelligibility of Reverse Speech in French: A Perceptual Study", proc. of ICSLP 2002, Denver, Colorado, Etats-Unis, 16-20 septembre 2002 (eds), pp. 1669-1672


 

Meunier, F., Segui, J., 2002, "Cross-Modal Morphological Priming in French", Brain and Language, 83:1-3, pp. 89-102  (pdf)


 

Meunier, F., 2002, "Le traitement des mots préfixés présentés auditivement : une approche psycholinguistique", actes de Troisième Forum international de Morphologie : Les unités morphologiques, Villeneuve d’Ascq, septembre (eds), pp. 42-43 (résumé)


 

Meunier, F., Cénier, T., Barkat, M., Magrin-Chagnolleau, I., 2002, "Mesure d'intelligibilité de segments de parole à l'envers en français", actes de JEP 2002, Nancy, France, Juin 2002 (eds)


 

Nicolas , S., Meunier , F., 2002, "Causes, consequences of the first international Congress of psychology", Teorie & Modelli : Rivista di Storia & Metodologia della Psicologia, 7:1, pp. 19-40


 

Reilly, J., Jisa, H., Baruch, E., Berman, R., 2002, "Propositional attitudes in written and spoken language", Journal of Written language and Literacy, 5, pp. 183-218  (pdf)


 

Reilly, J., Baruch, E., Jisa, H., Berman, R., 2002, "Propositional attitudes in written and spoken language", Written Language and Literacy, 5:2, pp. 183-218  (pdf)


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