2020
|
 |
|
 |
Ailhaud, E., 2020, "Les retours sur le texte, traces des processus rédactionnels", Linguistique de l'écrit, Varia |
|
 |
Bahmad, S., Miller, L., Pham, M., Moreau, R., Salemme, R., Koun, E. & Farnè, A., Roy, A., 2020, "Online proprioception feeds plasticity of arm representation following tool-use in healthy aging ", Scientific reports, 10:17275, pp. doi: 10.1038/s41598-020-74455-5 (pdf)
|
|
 |
Boulenger, V., Martel, M., Bouvet, C., Finos, L., Krzonowski, J., Farnè, A., Roy, A., 2020, "Feeling better: tactile verbs speed up tactile detection", Brain and Cognition, 142:105582 |
|
 |
Bouton, S., Delgado-Saa, J., Olasagasti, I., Giraud, A.L., 2020, "Audio-visual combination of syllables involves time- sensitive dynamics following from fusion failure", Scientific Report, https://doi.org/10.1101/771634 |
|
 |
Bouton, S., Chambon, V., Golestani, N., Formisano, E., Giraud, A.L., 2020, "Interpretability of statistical approaches in speech and language neuroscience", PsyArXiv, 10.31234/osf.io/8vwcs |
|
 |
Canault, M., Thai Van, H., LeNormand, M.T., 2020, "Simplification of syllable structure in childhood apraxia of speech: a 2-year follow-up French case study
", Clinical Linguistics and Phonetics, XX |
|
 |
Canault, M., Yamaguchi, N., Paillereau, N., Krzonowski, J., Roy, J.P., Dos Santos, C., Kern, S., 2020, "Syllable duration changes during babbling: a longitudinal study of French infant productions", Journal of Child Language, 47:6, pp. 1207-1227 |
|
 |
Chenu, F., 2020, "Struggling Writers and Students with a Learning Disability in Writing: Similarities and Differences ", in Writing Instruction and Intervention for Struggling Writers : Multi-Tiered Systems of Support, Dunn, M. (ed), Cambridge Scholar Publishing, pp. 61-69 |
|
 |
De Chaisemartin, C., Combier, C., Daviot, Q., Gurgand, M., Kern, S., 2020, "Inégaux dès le berceau : des SMS pour améliorer les interactions langagières entre parents et enfants de familles défavorisées ? ", Note Institut des politiques publiques (IPP), 57:Octobre |
|
 |
Decullier, E., Tourmente, B., Dessez, B., Guilhot, N., Witko, A., 2020, "Paramedical students’ perceptions of research: a survey", Current Medical Research & Opinion, 3 (Current Medical Research and Opinion)
|
|
 |
Ghimenton, A., Riley, K., 2020, "A language socialization account of translinguistic mudes in two contexts", in Translinguistics: Negotiating Innovation and Ordinariness & Dovchin, S., Won Lee, J. (eds), London, Routledge Press, pp. 37-48 |
|
 |
Ghimenton, A., 2020, "Socio-pragmatic and interactional benefits when growing up with a minority language in the input. A case-study conducted in Veneto (Italy). B", Babylonia, 3, pp. 8-13 |
|
 |
Girod-Roux, M., Hueber, T., Fabre, D., Gerber, S., Canault, M., Bedoin, N., Acher, A., Beziaud, N., Truy, E., Badin, P., 2020, "Rehabilitation of speech disorders following glossectomy, based on ultrasound visual illustration and feedback", Clinical Linguistics and Phonetics, 34:9, pp. 826-843 |
|
 |
Hincapié-Casas, A.S., Lajnef, T., Pascarella, A., Guiraud, H., Laaksonen, H., Bayle, D., Jerbi, K., Boulenger, V., 2020, "Neural oscillations track natural but not artificial fast speech: Novel insights from speech-brain coupling using MEG", bioRxiv, https://doi.org/10.1101/2020.10.20.344895 |
|
 |
Kammerer, B., 2020 , "Dys, un effet de mode ?", L'enfant et la vie, juillet 2020 (eds) |
|
 |
Kammerer, B., 2020, "Troubles du langage, un traitement inégal", L'enfant et la vie, Mensuel N° 333 - Février 2021 (eds) |
|
 |
Kammerer, B., 2020, "Vivre avec un enfant dys", L'enfant et la vie, juillet 2020 - N°198. (eds) |
|
 |
Lemarchand, L., Canault, M., MacLeod, A., Kern, S., 2020, "Les pratiques alimentaires au cours de la diversification alimentaire en France : le cas des textures", Enfance, 4, pp. 527-548 |
|
 |
Martel, M., Fourneret, P., Finos, L., Schmitz, C., Roy, A., 2020, "Highs and lows in motor control development ", Journal of Motor Behavior, 52:4, pp. 404-417 |
|
 |
Mazur-Palandre, A., Chenu, F., 2020, "Le processus de révision en production écrite de textes par des étudiants francophones dyslexiques", proc. of Congrès Mondial de Linguistique Française, Montpellier, 9-13 juillet 2020 (eds) |
|
 |
Witko, A., 2020, " Dyslexie et parcours de vie : entre connaissance, reconnaissance et méconnaissance", actes de Colloque Dyslexie à l’âge adulte, ENS Lyon, mardi 21 janvier 2020 (eds) |
|
 |
Witko, A., Mazur-Palandre, A., 2020, " La dyslexie développementale chez le jeune adulte. Des témoignages de terrain aux perspectives de recherche.", Journée Nationale des Dys, Lyon, 10 octobre 2020 |
|
 |
Witko, A., 2020, "Dyslexie et parcours de vie : entre connaissance, reconnaissance et méconnaissance" ", actes de Colloque La dyslexie à l’âge adulte, comprendre pour mieux accompagner. , Lyon, Ens, 21 janvier 2020. (eds) |
|
 |
Witko, A., Mazur-Palandre, A., 2020, "Recherche et expertise clinique pour une meilleure compréhension et prise en soin de la dyslexie développementale", actes de Soirée des dys. Les troubles dys chez l’adulte, Conférence Visio, 3 novembre 2020 (eds) (résumé) |
|
 |
Witko, A., Mazur Palandre, A., 2020, "Recherche et expertise clinique pour une meilleure compréhension et prise en soin de la dyslexie développementale.
", Soirée des dys. Les troubles dys chez l'adulte., Conférence Visio, 3 novembre 2020 |
|