DDL - UMR 5596
ISH - Bat C
14 avenue Berthelot
69007 Lyon
T�l : 04 72 72 64 12
Fax : 04 72 72 65 90
Contact

Development Neurocognition Disorders

Publications

 You are here : Home /  Research /  DENDY /  Publications

Team webmaster : Véronique BOULENGER, Florence CHENU

To appear 
2021  20  19  18  17  16  15  14  13  12  11  10  09  08  07  06  05  04  03  02  01  00 
1999  98  97  96  95  94  93  92  91  90  89  88  87  84 
<< 3/37 >>
Author Title Year

2020


 

Ailhaud, E., 2020, "Les retours sur le texte, traces des processus rédactionnels", Linguistique de l'écrit, Varia


 

Bahmad, S., Miller, L., Pham, M., Moreau, R., Salemme, R., Koun, E. & Farnè, A., Roy, A., 2020, "Online proprioception feeds plasticity of arm representation following tool-use in healthy aging ", Scientific reports, 10:17275, pp.  doi: 10.1038/s41598-020-74455-5 (pdf)


 

Boulenger, V., Martel, M., Bouvet, C., Finos, L., Krzonowski, J., Farnè, A., Roy, A., 2020, "Feeling better: tactile verbs speed up tactile detection", Brain and Cognition, 142:105582


 

Bouton, S., Delgado-Saa, J., Olasagasti, I., Giraud, A.L., 2020, "Audio-visual combination of syllables involves time- sensitive dynamics following from fusion failure", Scientific Report, https://doi.org/10.1101/771634


 

Bouton, S., Chambon, V., Golestani, N., Formisano, E., Giraud, A.L., 2020, "Interpretability of statistical approaches in speech and language neuroscience", PsyArXiv, 10.31234/osf.io/8vwcs


 

Canault, M., Thai Van, H., LeNormand, M.T., 2020, "Simplification of syllable structure in childhood apraxia of speech: a 2-year follow-up French case study ", Clinical Linguistics and Phonetics, XX


 

Canault, M., Yamaguchi, N., Paillereau, N., Krzonowski, J., Roy, J.P., Dos Santos, C., Kern, S., 2020, "Syllable duration changes during babbling: a longitudinal study of French infant productions", Journal of Child Language, 47:6, pp. 1207-1227


 

Chenu, F., 2020, "Struggling Writers and Students with a Learning Disability in Writing: Similarities and Differences ", in Writing Instruction and Intervention for Struggling Writers : Multi-Tiered Systems of Support, Dunn, M. (ed), Cambridge Scholar Publishing, pp. 61-69


 

De Chaisemartin, C., Combier, C., Daviot, Q., Gurgand, M., Kern, S., 2020, "Inégaux dès le berceau : des SMS pour améliorer les interactions langagières entre parents et enfants de familles défavorisées ? ", Note Institut des politiques publiques (IPP), 57:Octobre


 

Decullier, E., Tourmente, B., Dessez, B., Guilhot, N., Witko, A., 2020, "Paramedical students’ perceptions of research: a survey", Current Medical Research & Opinion, 3 (Current Medical Research and Opinion)


 

Ghimenton, A., Riley, K., 2020, "A language socialization account of translinguistic mudes in two contexts", in Translinguistics: Negotiating Innovation and Ordinariness & Dovchin, S., Won Lee, J. (eds), London, Routledge Press, pp. 37-48


 

Ghimenton, A., 2020, "Socio-pragmatic and interactional benefits when growing up with a minority language in the input. A case-study conducted in Veneto (Italy). B", Babylonia, 3, pp. 8-13


 

Girod-Roux, M., Hueber, T., Fabre, D., Gerber, S., Canault, M., Bedoin, N., Acher, A., Beziaud, N., Truy, E., Badin, P., 2020, "Rehabilitation of speech disorders following glossectomy, based on ultrasound visual illustration and feedback", Clinical Linguistics and Phonetics, 34:9, pp. 826-843


 

Hincapié-Casas, A.S., Lajnef, T., Pascarella, A., Guiraud, H., Laaksonen, H., Bayle, D., Jerbi, K., Boulenger, V., 2020, "Neural oscillations track natural but not artificial fast speech: Novel insights from speech-brain coupling using MEG", bioRxiv, https://doi.org/10.1101/2020.10.20.344895


 

Kammerer, B., 2020 , "Dys, un effet de mode ?", L'enfant et la vie, juillet 2020 (eds)


 

Kammerer, B., 2020, "Troubles du langage, un traitement inégal", L'enfant et la vie, Mensuel N° 333 - Février 2021 (eds)


 

Kammerer, B., 2020, "Vivre avec un enfant dys", L'enfant et la vie, juillet 2020 - N°198. (eds)


 

Lemarchand, L., Canault, M., MacLeod, A., Kern, S., 2020, "Les pratiques alimentaires au cours de la diversification alimentaire en France : le cas des textures", Enfance, 4, pp. 527-548


 

Martel, M., Fourneret, P., Finos, L., Schmitz, C., Roy, A., 2020, "Highs and lows in motor control development ", Journal of Motor Behavior, 52:4, pp. 404-417


 

Mazur-Palandre, A., Chenu, F., 2020, "Le processus de révision en production écrite de textes par des étudiants francophones dyslexiques", proc. of Congrès Mondial de Linguistique Française, Montpellier, 9-13 juillet 2020 (eds)


 

Witko, A., 2020, " Dyslexie et parcours de vie : entre connaissance, reconnaissance et méconnaissance", actes de Colloque Dyslexie à l’âge adulte, ENS Lyon, mardi 21 janvier 2020 (eds)


 

Witko, A., Mazur-Palandre, A., 2020, " La dyslexie développementale chez le jeune adulte. Des témoignages de terrain aux perspectives de recherche.", Journée Nationale des Dys, Lyon, 10 octobre 2020


 

Witko, A., 2020, "Dyslexie et parcours de vie : entre connaissance, reconnaissance et méconnaissance" ", actes de Colloque La dyslexie à l’âge adulte, comprendre pour mieux accompagner. , Lyon, Ens, 21 janvier 2020. (eds)


 

Witko, A., Mazur-Palandre, A., 2020, "Recherche et expertise clinique pour une meilleure compréhension et prise en soin de la dyslexie développementale", actes de Soirée des dys. Les troubles dys chez l’adulte, Conférence Visio, 3 novembre 2020 (eds) (résumé)


 

Witko, A., Mazur Palandre, A., 2020, "Recherche et expertise clinique pour une meilleure compréhension et prise en soin de la dyslexie développementale. ", Soirée des dys. Les troubles dys chez l'adulte., Conférence Visio, 3 novembre 2020


<< 3/37 >>
Remonter

ASLAN -  Université de Lyon -  CNRS -  Université Lumière Lyon 2 -  ISH -  Typologie -  IXXI -  DDL :  Contact |  Terms of use |  Map of website