DDL - UMR 5596
ISH - Bat C
14 avenue Berthelot
69007 Lyon
Tél : 04 72 72 64 12
Fax : 04 72 72 65 90
Contact

Développement, Neurocognition, Dysfonctionnements

Publications

 Vous êtes ici : Accueil /  Recherche /  DENDY /  Publications

Webmaster de l'axe : Sophie KERN, Alice Catherine ROY

A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  M  N  O  P  R  S  T  V  W  Y  Z  << 18/23 >>
Auteur Titre Année

S


 

Sayyahi, F. & Boulenger, V., 2023, "A temporal-based therapy for children with inconsistent phonological disorder: a case-series", Clinical Linguistics and Phonetics, 37:7, pp. 65-681 (doi)


 

Seigneuric, A. & Zagar, D., Meunier, F., Spinelli, E., 2007, "The relation between language and cognition in 3- to 9-year-olds: The acquisition of grammatical gender in French", Journal of Experimental Child Psychology, 96, pp. 219-246  (pdf)


 

Seigneuric, A., Zagar, D., Meunier, F., Spinelli, E., 2007, "The relation between language and cognition in 3- to 9-year-olds: the acquisition of grammatical gender in French", Journal of experimental psychology, 96, pp. 229-246  (pdf)


 

Spinelli, E., Grimault, N., Meunier, F., Welby, P., 2010, "An intonational cue to word segmentation in phonemically identical sequences", Attention, Perception & Psychophysics, 72:3, pp. 775-787


 

Spinelli, E., Meunier, F., Seigneuric, A., 2006, "Does gender information influence early phases of spoken word recognition?", The Mental Lexicon, 1:2, pp. 277-297  (pdf)


 

Spinelli, E., Meunier, F., Seigneuric, A., 2005, "Does gender information influence early phases of spoken word recognition? ", proc. of The 27nd Annual Meeting of the Cognitive Science Society (Cogsci2005), Stresa, Italie, 21-23 juillet


 

Spinelli, E., Meunier, F., 2005, "Le traitement cognitif de la liaison dans la reconnaissance de la parole enchaînée", Langages - La liaison: de la phonologie à la cognition , 158, pp. 79-89


 

Spinelli, E., Gaskell, G., Meunier, F., 2000, "Traitement du langage parlé : resyllabation, liaison et enchaînement", actes de XXIIIèmes Journées d'Etude sur la Parole, Aussois, France, 2000, Badin, P. & Baully, G. (eds), pp. 193-196


 

Stephan, P., Ferragne, E., 2012, "Analyse acoustique de contrastes atypiques en anglais d’Irlande du Nord", actes de Journées d'Etudes sur la Parole, Grenoble, 4-8 juin 2012 (eds) (poster)  (pdf)


 

Stokes, S., Kern, S., dos Santos, C., 2012, "Extended Statistical Learning as an Account for slow vocabulary growth", Journal of Child Language, 39:1, pp. 105-129  (PDF)


 

Strobl, C., Ailhaud, E., Benetos, K., Devitt, A., Kruse, O., Proske, A., Rapp, C., 2019, "Digital support for academic writing: A review of technologies and pedagogies", Computers & Education, 131, pp. 33-48


<< 18/23 >>

ASLAN -  Université de Lyon -  CNRS -  Université Lumière Lyon 2 -  MSH-LSE -  IXXI -  DDL :  Contact |  Mentions légales |