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2011


 

Akinci, M.A. & Yagmur, K., 2011, "Identification ethnique et religieuse chez les migrants turcs en France: Perspective intergénérationnelle", Sociolinguistica, Yearbook of European Sociolinguistics, 25, pp. 126-146.


 

Akinci, M.A., 2011, "Orthophonie, bilinguisme et immigration : Le cas des enfants bilingues franco-turcs en France.", actes de Le trouble du langage écrit : regards croisés, Unadreo, Paris, 08-09.12.2011., Lederlé, E. (ed), Isbergues : Ortho-édition, pp. 265-292.


 

Bedoin, N., Ferragne, E. & Lopez, C., Herbillon, V., De Bellescize, J., des Portes, V., 2011, "Atypical hemispheric asymmetries for the processing of phonological features in children with rolandic epilepsy", Epilepsy & Behavior, 21:1, pp. 42-51  (pdf)


 

Boulenger, V., Ferragne, E., Bedoin, N., Pellegrino, F., 2011, "Derived contrasts in Scottish English: an EEG study ", proc. of ICPhS, Hong-Kong, 17-21 August (ed)  (pdf)


 

Boulenger, V., Hoen, M., Jacquier, C., Meunier, F., 2011, "Interplay between acoustic/phonetic and semantic processes during spoken sentence comprehension: an ERP study", Brain and Language, 116:2, pp. 51-63  (pdf)


 

Bourgeat, F., Borg, C., Bedoin, N., Convers, P., Billard, S., Royer, A., Grosselin, A., Bellot, C., Thomas-Antérion, C., 2011, "Explicit and implicit emotional processing modifications in pharmaco-resistant left temporal lobe epilepsy and anxio-depressive disorders. ", Epilepsy and Behavior, 21:4, pp. 3667-372


 

Brunetti, L., Bott, S., Costa, J., Vallduví, E., 2011, "A multilingual annotated corpus for the study of Information Structure", proc. of Grammar & Corpora/ Grammatik und Korpora 2009, Third international Conference/ Dritte Internationale Konferenz, Mannheim, Allemagne, septembre 2009, Konopka, M., Kubczak, J., Mair, C. & Sticha, F., Wassner, U. (eds), Gunter Narr Verlag  (pdf)


 

Canault, M., Laboissière, R., 2011, "Le babillage et le développement des compétences articulatoires : indices temporels et moteurs", Faits de Langue, 37, pp. 173-188  (pdf)


 

Chenu, F., Pellegrino, F., Jisa, H., Fayol, M., 2011, "Définir les pauses pour étudier la dynamique de la production écrite", in Le langage et ses niveaux d'analyse. Cognition, production de formes, production du sens., Chuquet, J. (eds), Collection Rivages linguistiques, Rennes, Presses Universitaires de Rennes, pp. 145-159


 

Coupé, C., 2011, "BALI: A software tool to build experimental material in psycholinguistics ", proc. of Architectures and Mechanisms for Language Processing (AMLaP) Conference 2011, Paris, France, Sept. 1-3 (eds) (abstract) (poster)  (poster, abstract)


 

Davis, B., Kern, S., 2011, "A Complexity Theory Account of Canonical Babbling in Young Children ", in Multilingual Aspects of Speech Sound Disorders in Children, McLeod, S., Goldstein, B. (eds), Multilingual Matters Publishers, pp. 71-83


 

Eriksson, M., Marschik, P., Tulviste, T., Almgren, M., Pérez Pereira, M., Wehberg, S., Marjanovič Umek, L., Gayraud, F., Kovacevic, M., Gallego, C., 2011, "Differences between girls and boys in emerging language skills: Evidence from 10 language communities", British Journal of Developmental Psychology, 30:2, pp. 326-343


 

Fekete, G., 2011, "Manipulation de l’organisation informationnelle : Etude développementale de la narration en hongrois ", Thèse, Sciences du Langage, Université Lumière - Lyon 2, Lyon, 261 p.  (pdf)


 

Ferragne, E., Bedoin, N., Boulenger, V., Pellegrino, F., 2011, "The perception of a derived contrast in Scottish English ", proc. of ICPhS, Hong-Kong, 17-21 August (eds)  (pdf)


 

Gayraud, F., Barkat, M., Lee, H.R., 2011, "Syntactic and lexical context of pauses and hesitations in the discourse of Alzheimer patients and healthy elderly subjects", Clinical Linguistics and Phonetics, 25:3, pp. 198-209


 

Kéïta, L., Bedoin, N., 2011, "Hemispheric asymmetries in hierarchical stimuli processing are modulated by stimulus categories", Laterality: Asymmetries of Body, Brain and Cognition, 16:3, pp. 333-355


 

Kern, S., dos Santos, C., 2011, "Input et acquisition du lexique en français: rôle de la fréquence et de la densité de voisinage.", Travaux de didactique du français langue étrangère, numéro spécial :65-66, pp. 53-70  (Prefinal version)


 

Krzonowski, J., Garnier, M., 2011, "Test de l'Hypothèse de la Phonémicité Gradiente en anglais d'Écosse: Étude en électroencéphalographie.", Mémoire de M1, Institut de Psychologie, Université Lumière Lyon 2  (pdf)


 

Mahfoud, K., 2011, "Influence des stratégies explicatives de l'enseignant sur le développement du langage de l'enfant âgé de 5 ans", actes de ADYLOC 2011 : International Conférence in variation in first and second language acquisition : comparative perspectives, Paris, 7-9 Juin (eds) (poster)


 

Mahfoud, K., 2011, "The influence of teacher-child interaction on the language development of the 5-year-old-child", proc. of CLS : Child Language Seminar, Newcastle, 13-14 Juin (eds) (poster)


 

Obéji, R., Riou, A.S., 2011, "Corps et langage: regards croisé sur les troubles de la communication chez un enfant ", Enfance et Psy, 3:52, pp. 157-165


 

Pota, S., Spinelli, E., Boulenger, V., Ferragne, E., Hoen, M., Meunier, F., 2011, "Role of fine acoustical cues in speech segmentation: EEG investigations", proc. of XIth International Conference on Cognitive Neuroscience, Palma, Mallorca, 25-29 September (eds) (abstract) (poster)


 

Zorman, M., Duyme, M., Kern, S., Le Normand, M.T., Lequette, C., Pouget, G., 2011, ""Parler bambin" un programme de prévention du développement précoce du langage", A.N.A.E, 112-113:Mai-Juin, pp. 238-245


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