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Auteur Titre Année

2020


 

Ailhaud, E., 2020, "Les retours sur le texte, traces des processus rédactionnels", Linguistique de l'écrit, Varia


 

Boulenger, V., Martel, M., Bouvet, C., Finos, L., Krzonowski, J. & Farnè, A., Roy, A., 2020, "Feeling better: tactile verbs speed up tactile detection", Brain and Cognition, 142


 

Bouton, S., Delgado-Saa, J., Olasagasti, I., Giraud, A.L., 2020, "Audio-visual combination of syllables involves time- sensitive dynamics following from fusion failure", bioRxiv, https://doi.org/10.1101/771634


 

Bouton, S., Chambon, V., Golestani, N., Formisano, E., Giraud, A.L., 2020, "Interpretability of statistical approaches in speech and language neuroscience", PsyArXiv, 10.31234/osf.io/8vwcs


 

Canault, M., 2020, "Du Babillage au langage : l’oralité au cours de la 1ère année ", Les entretien du pôle Langage - Grand public, Le Creuzot, 17 mars 2020


 

Canault, M., 2020, "Du Babillage au langage : l’oralité au cours de la 1ère année ", Pôle Langage, Le Creuzot, 18 mars 2020


 

Canault, M., Yamaguchi, N., Paillereau, N., Krzonowski, J., Roy, J.P., Dos Santos, C., Kern, S., 2020, "Syllable duration changes during babbling: a longitudinal study of French infant productions", Journal of Child Language, 47:6, pp. 1207-1227


 

Chenu, F., 2020, "Struggling Writers and Students with a Learning Disability in Writing: Similarities and Differences ", in Writing Instruction and Intervention for Struggling Writers : Multi-Tiered Systems of Support, Dunn, M. (ed), Cambridge Scholar Publishing, pp. 61-69


 

Ghimenton, A., Riley, K., 2020, "A language socialization account of translinguistic mudes in two contexts", in Translinguistics: Negotiating Innovation and Ordinariness & Dovchin, S., Won Lee, J. (eds), London, Routledge Press, pp. 37-48


 

Ghimenton, A., 2020, "Socio-pragmatic and interactional benefits when growing up with a minority language in the input. A case-study conducted in Veneto (Italy). B", Babylonia, 3, pp. 8-13


 

Girod-Roux, M., Hueber, T., Fabre, D., Gerber, S., Canault, M., Bedoin, N., Acher, A., Beziaud, N., Truy, E., Badin, P., 2020, "Rehabilitation of speech disorders following glossectomy, based on ultrasound visual illustration and feedback", Clinical Linguistics and Phonetics, 34:9, pp. 826-843


 

Hincapié-Casas, A.S., Guiraud, H., Laaksonen, H., Bayle, D., Jerbi, K., Boulenger, V., 2020, "Neural oscillations track natural but not artificial fast speech: Novel insights from speech-brain coupling using MEG", bioRxiv, https://doi.org/10.1101/2020.10.20.344895


 

Mazur-Palandre, A., Chenu, F., 2020, "Le processus de révision en production écrite de textes par des étudiants francophones dyslexiques", proc. of Congrès Mondial de Linguistique Française, Montpellier, 9-13 juillet 2020 (eds)


 

Witko, A., 2020, " Dyslexie et parcours de vie : entre connaissance, reconnaissance et méconnaissance", actes de Colloque Dyslexie à l’âge adulte, ENS Lyon, mardi 21 janvier 2020 (eds)


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