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Auteur Titre Année

2002


 

Jisa, H. & Strömqvist, S., 2002b, "Pragmatique et acquisition tardives chez l'enfant : langage oral et langage écrit", in La pragmatique : raisonnement, développement de l'enfant et pathologies, Bernicot, J., Trognon, A., Guidetti, M. & Musiol, M. (eds), Nancy, Presses Universitaires de Nancy, pp. 257-265  (Pdf)


 

Jisa, H., Reilly, J. & Verhoeven, L., Baruch, E., Rosado, E., 2002a, "Passive voice constructions in written texts: a cross-linguistic developmental study", in Written language and literacy, berman, R., Verhoeven, L. (eds), John Benjamins publishing compagny  (pdf)


 

Barkat, M., Meunier, F. (eds), 2002, "Imagerie Cérébrale et Langage. Actes des 1ère Journées d’Etudes Imagerie cérébrale et Langage."/1, Lyon, DDL, 40 p.


 

Barkat, M., Meunier, F., Magrin-Chagnolleau, I., 2002, "Intelligibility of Time-Reversed Speech in French", proc. of Workshop on Temporal Integration in the Perception of Speech, Aix-en-Provence, France, 8-10 avril 2002 (eds)


 

Bedoin, N., Dissard, P., 2002, "Sonority and syllabic structure in reading: Differences between French and English readers", Current Psychology Letters: Behaviour, Brain & Cognition, 2:8, pp. 67-83


 

Davis, M., Meunier, F., Marslen-Wilson, W., 2002, "Effects of syntactic class and morphological complexity in word reading: an fMRI study", proc. of 9th meeting of the Cognitive Neuroscience Society, San Francisco, CA, USA, mars (eds), 14/Suppl, 27, Journal of Cognitive Neuroscience (abstract) (poster)


 

Davis, M., Meunier, F., Marslen-Wilson, W., 2002, "Effects of syntactic class and morphological complexity in word reading: an fMRI study. ", actes de Journées Imagerie cérébrale et Langage, Lyon, France, Décembre (eds) (résumé) (poster)


 

Fabre, D., Bedoin, N., 2002, "Sensibilité à la sonorité en lecture : normo-lecteurs et dyslexiques", actes de Journées "Trouble d'Apprentissage du Langage Oral ou Ecrit", Aix-en-Provence, France, 2002, November (eds) (poster)


 

Gaskell, G., Spinelli, E., Meunier, F., 2002, "Perception of Resyllabification in French", Memory & Cognition, 30, pp. 798-810  (pdf)


 

Herbillon, V., Bedoin, N., Blusset, C., des Portes, V., Lachanat, J., Rousselles, C., 2002, "Développement cognitif et plasticité cérébrale après hémisphérectomie précoce", proc. of 7th Congrès de la Société Européenne de Neurologie Pédiatrique, Paris, France, 2002, December (eds) (abstract)


 

Hilaire, G., Regol, V., Jisa, H., 2002, "Développement morpho-phonologique de deux enfants en train d'acquérir le français après un implant cochléaire", actes de XXIVèmes Journées d'Etude sur la Parole, Nancy , France, 24-27 juin 2002 (eds), pp. 201-204


 

Jisa, H., Reilly, J., Verhoeven, L., Baruch, E., Rosado, E., 2002, "Cross-linguistic perspectives on the use of passive constructions in written texts", Written Language and Literacy, 5, pp. 163-181  (pdf)


 

Kern, S., 2002, "Contexte et acquisition du langage : un cas de narration", French Language Studies, 12, pp. 189-209  (pdf)


 

Kern, S., Langue, J., 2002, "Développement de la compétence communicative chez le nourrisson", actes de 3ème Colloque Bilan neuropsychologique et démarches pédagogiques, Lyon, France, 13-14 juin 2002 (eds), pp. 170


 

Krifi, S., Mérigot, A., Bedoin, N., 2002, "Traitement de la ressemblance de voisement en lecture et dyslexie", actes de Journées "Trouble d'Apprentissage du Langage Oral et Ecrit", Aix-en-Provence, France, 2002, November (eds), Current Psychology Letters, 10, pp. 1-7 (poster)


 

Lamoury, I., Herbillon, V., Bedoin, N., Rousselle, C., des Portes, V., 2002, "Déficits neuropsychologiques et dominance hémisphérique dans le cadre de l'épilepsie partielle idiopathique à paroxysmes rolandiques", proc. of 7th Congrès de la Société Européenne de Neurologie Pédiatrique, Paris, France, 2002, December (eds) (abstract) (poster)


 

Lamoury, I., Herbillon, V., Bedoin, N., Rousselle, C., des Portes, V., 2002, "Déficits neuropsychologiques et dominance hémisphérique dans le cadre de l'épilepsie partielle idiopathique à paroxysmes rolandiques", actes de Congrès de la Société Française de Neurologie Pédiatrique, Paris, France, 2002, December (eds) (résumé) (poster)


 

Magrin-Chagnolleau, I., Barkat, M., Meunier, F., 2002, "Intelligibility of Reverse Speech in French: A Perceptual Study", proc. of ICSLP 2002, Denver, Colorado, Etats-Unis, 16-20 septembre 2002 (eds), pp. 1669-1672


 

Meunier, F., Segui, J., 2002, "Cross-Modal Morphological Priming in French", Brain and Language, 83:1-3, pp. 89-102  (pdf)


 

Meunier, F., 2002, "Le traitement des mots préfixés présentés auditivement : une approche psycholinguistique", actes de Troisième Forum international de Morphologie : Les unités morphologiques, Villeneuve d’Ascq, septembre (eds), pp. 42-43 (résumé)


 

Meunier, F., Cénier, T., Barkat, M., Magrin-Chagnolleau, I., 2002, "Mesure d'intelligibilité de segments de parole à l'envers en français", actes de JEP 2002, Nancy, France, Juin 2002 (eds)


 

Nicolas , S., Meunier , F., 2002, "Causes, consequences of the first international Congress of psychology", Teorie & Modelli : Rivista di Storia & Metodologia della Psicologia, 7:1, pp. 19-40


 

Reilly, J., Jisa, H., Baruch, E., Berman, R., 2002, "Propositional attitudes in written and spoken language", Journal of Written language and Literacy, 5, pp. 183-218  (pdf)


 

Reilly, J., Baruch, E., Jisa, H., Berman, R., 2002, "Propositional attitudes in written and spoken language", Written Language and Literacy, 5:2, pp. 183-218  (pdf)


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