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Auteur Titre Année

2017


 

Arnulf, I., Uguccioni, G., Gay, F., Baldayrou, E., Golmard, J., Gayraud, F. & Devevey, A., 2017, "What does the sleeping brain say? Syntax and semantics of sleep talking in healthy subjects and in parasomnia Patients.", Sleep, 40:11 (Lien)


 

Bedoin, N., Besombes, A.M., Escande, E., Dumont, A., Lalitte, P., Tillmann, B., 2017, "Boosting syntax training with temporally regular musical primes in children with cochlear implants", Annals of Physical and Rehabilitation Medicine, Doi : 10.1016/j.rehab.2017.03.004, pp. 365-371


 

Bedoin, N., 2017, "Rééquilibrer les analyses visuo-attentionnelles globales et locales pour améliorer la lecture chez des enfants dyslexiques de surface", ANAE, 19:Tome III, 148, pp. 276-294


 

Canault, M., 2017, "La phonétique articulatoire du français", De Boeck  (Couverture)


 

Canault, M., LeNormand, M.T., Thai Van, H., 2017, "LENA (Language ENvironment Analysis System) : un système de reconnaissance automatique de la parole et de l’environnement langagier de l’enfant", Enfance, 2, pp. 199-216  (pdf)


 

Canette, L.H., Bedoin, N., Lalitte, P., Bigand, E., Tillmann, B., 2017, "Stimulation auditive rythmique pour améliorer le traitement langagier de l’enfant sourd", actes de XIVe Congrès de la Société Française d'Audiologie (SFA) , Paris, 29-30 septembre 2017, Les Cahiers de l'Audition, B. (ed), 30(4), pp. 42 (résumé)


 

de Almeida, L., Flores, C., 2017, "Bilinguismo [Bilinguisme]. ", in Aquisição de Língua Materna e não Materna. Questões Gerais e Dados do Português & Santos, A., Freitas, M. (eds), Berlin, Language Science Press, pp. 275-304


 

de Almeida, L., Ferré, S., Morin, É., Prévost, P., dos Santos, C., Tuller, L., Zebib, R., 2017, "Identification of Bilingual Children with Specific Language Impairment in France", Linguistic Approaches to Bilingualism, 7:3/4, pp. 331-358 (lien)


 

Gavanon, M., Abadie, R., Ilski-Lecoanet, F., Florin, C., Tillmann, B., Panagiotakaki, E., De Bellescize, J., Keo-Kosal, P., Ostrowsky-Coste, K., Montavont, A., Arzimanoglou, A., Bedoin, N., 2017, "Effects of regular auditory or auditory-visual rhythmic primes on syntax processing in childhood idiopathic epilepsy", proc. of 12th European Paediatric Neurology Society (EPNS) Congress, Lyon, juin 2017, European Journal of Paediatric Neurology,, N. (eds), 21, pp. 106 (abstract) (poster)


 

Gayraud, F., Barkat-Defradas, M., 2017, "Quels standards pour évaluer les performances cognitives atypiques des personnes âgées bilingues ?", in Diagnostiquer les troubles du langage, Bogliotti, C., Lacheret, A., Isel, F. (eds), De Boeck, pp. 193-214


 

Ghimenton, A., 2017, "Socializing the language choices: When variation in the language environment supports acquisition", in Variation in Language acquisition, De Vogelaer, G., Katerbow, M. (eds), John Benjamins Publishing Company


 

Gobet, S., 2017, "Les erreurs référentielles dans les écrits d’enfants sourds : L2 ou système culturel ", proc. of Langues Moins diffusées et Moins enseignées (MoDiMEs) : langues enseignées, langue des apprenants, Colloque international, Chypre, 2017 (eds)


 

Guiraud, H., 2017, "Symphonie des oscillations cérébrales lors de la perception de parole : Études comportementale et en magnétoencéphalographie chez les enfants neurotypiques et dysphasiques.", Thèse, Psychologie, Université de Lyon, Université Lumière Lyon 2  (Thèse)


 

Martel, M., Cardinali, L., Roy, A., Farnè, A., 2017, "Tool use unravels body morphology representation in the brain", in The subject’s matter, de Vignemont, F., Alsmith, A. (eds), MIT Press


 

Omar, H., 2017, "Les marqueurs -mm et dämmo dans la narration en amharique. Approche développementale", Thèse de Doctorat, Département des Sciences du Langage, Université Lumière lyon 2


 

Parren, N., 2017, "The (possible) Cognitive Naturalness of Witchcraft Beliefs: An Exploration of the Existing Literature ", Journal of Cognition and Culture, 17:5, pp. 396-418


 

Trévisiol-Okamura, P., Gobet, S. (eds), 2017, "Acquisition des langues : approches comparatives et regards didactiques", PUR


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